Friday, January 20, 2012

Sombong @ tak nak berdoa !

"Orang yang paling sombong adalah orang yang tidak berdoa selepas solat"

Aku pelik bila ada segelintir orang2 yang solat jumaat tadi tidak sama2 men"amin"kan doa yang dibaca oleh imam .
Pelek beno , sebab aku duk kat terengganu yang tak kerja hari jumaat .
Nak kate kene masuk ofis/kerja cepat xde la kan , sebab memang cuti .
Tak kan la orang tu nak sombong dengan pencipta dia , tak berdoa lansung .
Ke dia rasa hidup dia dah cukup lengkap sampai berdoa pon tak nak .
Pelek manusia sekarang .

Nak tau waktu/tempat paling elok untuk kita berdoa ? ?
Sambung baca . sila klik pada gambar .

14 AnDA KaTE???:

~Nana BamBam~ said...

itulah orang zaman sekarang...

Ana Farha said...

doa itu senjata Mukmin. ^___^

tiaLAURENN said...

ade lagi satu!
kalau kita tak berdoa terus blah je lepas sembayang . nnti jadi org yg takbur

missina said...

pelik ek,,patutnya aminnkan doa ramai2 lg berkat kot,,agaknya dia nk terbuang air sgt kot,,,hehehe

khairul said...

ntah la maybe ramai yg tau..cuma dia orang x mau ikut jer tu

imie shukor © said...

setuju.org tak berdoa adalah sombong,sebab semuanya dari Allah,time berdoalah kita nak berterima kasih padaNya..

Izz Faizah said...

Yup..dulu slalu ikut ayah g solat jum..tp duk dlm kete je..hehe..slalu tgok org lepas solat berpusu2 kuar..plik..blum abis bce doa lg..doa bpe minit je kott..:)

sabry oppa said...

yup! itu kebiasaanye berlaku pade sesetengah masyarakat kite sebenarnye.. tapi saye nak tanye doa yang dimaksudkan dalam solat jumaat tu.. doa waktu bile? doa antare dua khutbah atau doa selepas solat jumaat? jikalau doa antare dua khutbah itu sebenarnye bukan lah imam yg patot bace tapi adelah diri kite sendiri sebenarnye.. kerane antare dua khutbah adelah salah satu waktu mustajab untuk berdoa... jikalau makmum x berdoa langsung itu memang salah....

Cik Yatt said...

at tmpt ak pon..imam tngh bca doa..smue sbuk kuar..rugi tak brdoa sme2

nasha sanza said...

hmm...tak nak sangka buruk..tapi memang tak baik macam tu:(...semoga mereka diampuni allah..

cik ziqa said...

tulaa manusia, kejar kan harta dunia semata mata.


sombong dengan penciptaNYA

Bunny-lala said...

betolbetolbetol , selalunya yg taknak aminkan doa tu takod tak sempat bergosip dgn org sebelah kod. hehehhe

Zakaria's daughter said...

kadang2 ada jeh hamba allah yang pergi smyg jumat tunjuk syarat je . janji pigi.

ahsfantasy24 said...

kalau sombong sesama manusia tu boleh tahan lagi. tapi kalau sombong dengan Tuhan, adoi memang masalah, huhuhu..