Monday, September 5, 2011

Peristiwa semalam .

Peristiwa semalam .
Kisah b'tahun2 dahulu .
Perlukah d'ungkit b'ulang2 kali ?
Lagi-lagi berkenaan cinta zaman sekolah / cinta monyet .

Apa yang aku nak ceritakan hanyalah 10% dari hidup aq selebihny daripada kisah2 hidup member2 aku .
Biasa la kan aku neh pendengar setia .
Kisah member2 d'jadikan pengajaran untuk aku tempuh hidup yang panjang lagi ni .
Hehehe .

Aku rase tak perlu bila kita duduk 1meja bersama2 teman2 , sahabat2 or kawan2 lama kita ungkit akan sejarah mereka .
1 perkara yang paling sensitif ialah berkenaan awek masa sekolah .
Maybe mase sekolah kita belum betul2 boley b'fikir cara rasional .
Bila tengok mmber ada awek kite pon nak ada awek .
Pikiran budak2 yang xpernah nak kalah .
Selalu je nak lebih dari orang lain .

Cinta zaman sekolah lame mane la sangat boley tahan .
Setakat kat sekolah wat stok geli2 boley la .
Mmg la ada janji sehidup semati .
Tapi janji budak2 apa la sangat .
Pas abis sekolah abis la cerita kita .

Perkara yang paling sensitif bak kate member aq neh bila balik umah ada surat jemputan kawin dari awek mase sekolah .
Tyme raye pulak 2 buat majlis .
Panas je mate melihat .
Pecah perut aku gelak bila die cerita suma 2 .
Lepas 2 mase kat kenduri 2 kaw2 die kene bahan .
Lagi la panas hati .
Walaupun cerita zaman budak2 .
T'kesan gak kat diri die 2 .
Maklum r . Kat sekolah b'kepit hari2 kat kantin n lab .
Tiba2 naik pelamin dengan org lain .
Walaupon dah ada penganti yang lain kisah dulu sukar untuk d'hapuskan .

Bila b'temu dengan teman lama kisah dulu tak perlu lah d'ungkit kerna ia boley m'buatkan hati t'luka .

Dan aku masih b'ada dalam keadaan selamat .
Sebab aku tak pernah t'jebak dengan cinta moyet .

" Biarlah tak merasa ada awek stok geli2 , asalkan tak merana kemudian hari kena bahan dengan member2 b'kenaan kisah dulu "

pst :/: jangan pernah ungkit kisah lame teman2 jika kamu tak b'sedia untuk d'bahan pula kemudian hari .
Buat teman2 aku pon sama jugak . Kita tau sape kita . Kalau xsanggup jadi bahan jangan penah jadikan orang lain bahan kamu b'gelak ketawa . Hehe

sekian saja kisah semalam . 
Terima kasih sahabat .

13 AnDA KaTE???:

~Nana 귀여운~ said...

bende lama jangan dikenang..hehe

Jue said...

Pgalaman membe ko tu lbh kurang sama ngan aku cuma bf aku time skool tu x kawen lg.

Tp dah de gf la..bkn jodoh kitaorg kot =)

Cik Domo said...

btol2... XD

syrupmasin said...

haha..aku suke bile kumpul ramai2 igt kenangan lame..baru rase new boys..sejarah mungkin berulang :P

mary ann ;) said...

untung la ada stok geli-geli..hahaha

ShErA said...

soal hati dan perasaan ni lebih banyak duka dari gembiranya...

Henry Zackery said...

luka lama berdarah kembali..hehehe

KERETA PERTAMA GOOGLE

khairul said...

cinta pertama yg paling indah toi tak

shera haifa said...

waiting for true love,.

Hompatpuluhduahinggitsembilanpuluhesen yang hilang kat tutti frutti pun ush dikenang..haisss

anamizu said...

cik ana x pernah gak cinte2 monyet bagai nih..tak reti..keh3

.::: Princess MOMOY :::. said...

Huiii...
momoy zaman sekolah dan study tak pernah bercouple
mesti lari kalau terima love letter
takut mama marah

haha...

Finaz Jaafar said...

aku pun kurang berkenan kalau orang dok bahan or ungkit cerita lama ni..sensitif jugak lah kan..rasa hot jeh

♥ cik_farah ♥ said...

xbaik dok ungkit2... ish2...
selamat hari raya.. :)