Saturday, August 20, 2011

Kau Memang Tak Tahu B'terima Kasih K???

jangan marah kalau isi kandungan xmenepati tajuk 2 .
nyamuk !
bese org kate dia pembawa penyakit .
die kecik , die isap darah walaupown 2 bukan makanan die .
nape darah ?
die nak jd raja bersiong k ?
abaikan je .
bukan kerje aq nk jawab sume 2 .
ade satu bende neh aq mmg cukup kagum pasal nyamuk .

GAMBO GUGEL


ok start fakta pasal nyamuk Dalam bahasa Inggeris, nyamuk dikenali sebagai "Mosquito",
tengok je sini nak tahu lebih lanjut  KLIK SINI


mesti anda nak tahu pasal hape Kaitan Nyamuk Aedes, Demam Denggi Dan Anda kn ??
anda perlu pula KLIK SINI
dah2 ckup untuk sume 2 .
hari neh aq masuk bilik air nak mandi solat zohor .
ade seko nyamuk neh dk terbang2 dekat aq .
tp die xwape nak bunyi la kan .
die dan angap aq neh mangsa die .


bulan puasa kan .
aq jadi murah hati pulak nak bg die gigit aq .
xpe la buat amal jariah sikit kat nyamuk 2 .
aq xtau r kene denggi or aedes .
sebab nyamuk2 spesis bawak penyakit 2 bese cari makan kat senja je .
ala2 dracula la 2 .
macam2 hal nyamuk neh .

GAMBO GUGEL
die pown hingap kat dada aq yg agak taf neh .
mule2 die cari port yg b'isi sikit lebey mudah die nak cucuk aq .
dh jumpe 2 die trus turungkn sengat die .
tp pelik kan nampak lembut je sengat die 2 .
agak2 ade lubang x untk die sedut darah aq .
leh jd giler aq pikirkan .
nyamuk 2 turunkn kaki belah kiri die .
pas 2 turunkan kaki belah kanan pulak .
dah macam tengah pum darah aq pulak .
dah kenyang die trus blah cm 2 je .
bukan nk ucap terima kaseh pown .
naseb ngko serangga bukan binatang .
lau x saje2 je aq maki ngko binatang xkenang budi .
bile malam tau pulak lps ko isap darah aq kau ber'weuuuuwengngngng dekat telinga aq .
xkan malam je kot kau tau ucap terima kasih .




aq cube bayang jarum yg bese doc selalu gune 2 .
jauh beze saiz die dengan nyamuk punye sengat 2 .


kesimpulanny manusia xmampu cipta ape yg ALLAH S.W.T cipta .
sungguh halus ciptaan ALLAH S.W.T .

6 AnDA KaTE???:

♥ LT Gadis Senjakala ♥ said...

LT kalau dgr nyamuk mmg xley tito lah jwb nya ...tapi selalu kene gigit ...huhukk

senyumSOYA said...

betul2 ciptaan Allah xda sape bley tanding..

oooo...xska jarum spital..=.="

Ecah Ecot said...

tu sume nyamuk gatal...nk main hisap2 plak..x reti pose ke mereke tu...hahaha

BuLat i2 CirCLE said...

sy syorkan cik ♥ LT Gadis Senjakala ♥ beli kelambu . tp jgn sebab seko nyamuk kelambu d'bako pulak . ngee

BuLat i2 CirCLE said...

betul 2 cik senyumSOYA . walau pown xsuke nyamut gigit . kite kne gk menderma darah kt sepital . jgn takut . jarum xde gigi . haha

BuLat i2 CirCLE said...

ade pulak cik Ecah Ecot kate nyamuk gatal . kite yg gatal lps kne gigit nyamuk . mmg die xpose kot .