Friday, January 27, 2012

Ustaz Azhar !


Lawak yang aku dapat tangkap mase ceramah Ustaz Azhar malam ni .
Tengok live je . Korang ingat bola je k ade live .
Ustaz azhar pown ade tau .
Lepas ni nak tengok live KLIK SINI



Sketch muke Ustaz azhar 2 aku amik kat Disini
 Harap owner die bg kebenaran . 
hehehe

Thursday, January 26, 2012

Ikhlas


Sangat penting dalam kehidupan .


" IKHLAS adalah kunci segalanya . tampa keikhlasan semua adalah hambar "

Wednesday, January 25, 2012

Memilih !

Kurang Perkataan untuk hari ini . 
Yang pertama
"Tak payah nak memilih sangat la , 
kalau anda pun bukan orang yang tergolong dalam golongan yang terpilih "

Bila aku letak gambar 2 semua orang ingat pasal cinta kan .  


Tengok yang kedua pulak .




"Tak payah nak memilih sangat la , 
kalau anda pun bukan orang yang tergolong dalam golongan yang terpilih "

Lain gambar lain pulak orang faham kan .

#pesanan khidmat masyarakat dibawa khas dari pantai timur .

Monday, January 23, 2012

Jodoh .


Salam untuk semua .
Ringan dan ringkas buat semua sahabat .


"Dia adalah jodoh kamu , pabila kamu mampu hormat si dia ,
seperti kamu hormat akan kedua ibu bapa kamu"

Friday, January 20, 2012

Sombong @ tak nak berdoa !

"Orang yang paling sombong adalah orang yang tidak berdoa selepas solat"

Aku pelik bila ada segelintir orang2 yang solat jumaat tadi tidak sama2 men"amin"kan doa yang dibaca oleh imam .
Pelek beno , sebab aku duk kat terengganu yang tak kerja hari jumaat .
Nak kate kene masuk ofis/kerja cepat xde la kan , sebab memang cuti .
Tak kan la orang tu nak sombong dengan pencipta dia , tak berdoa lansung .
Ke dia rasa hidup dia dah cukup lengkap sampai berdoa pon tak nak .
Pelek manusia sekarang .

Nak tau waktu/tempat paling elok untuk kita berdoa ? ?
Sambung baca . sila klik pada gambar .

Tuesday, January 17, 2012

Kerja Buat !

Kerja Luar punye .
Bukan Projek ofis .

Bagi yang tengah study 2 mesti kate :
" Best la dah kerja "
" Best la dapt pegan duit sendiri "
Best itu la Best ini la , DLL . .

Dieorang tak tau ada kerja yang best ade kerja yang tension ade jugak yang boring .

Tak apa la belalang , nanti kau kerja kau tau la .
" Lain padang lain belalang "

Tengok gambo Bawah neh .
 Rumah yang orang tu nak buat .
Bapak besar nye .
Orang dah kaya kan . mesti nak umah besar macam kereta jugak .
Tapi yang aku betul² kagum dia bahasa diri "Aku" dan "mung" je .
Rilek je orang die .
Kaya tapi tak sombong .

 Gambo 3D sesaje je yang orang lain buat bukan aku buat .
Yang aku buat terlalu sulit untuk d'tayang .
Kah ! Kah ! Kah !

Dan tengok gambar bawah pulak .


Dan bawah neh gambar tapak rumah tu dan kereta die .
Perhhhhhhh . . . . . Porsche Magnum Kereta Pok din .
 Yang putih tu Proton persona je . 
 Orang kaya yang tak sombong ,
Biasa orang yang macam neh kaya atas usaha sendiri .
Bukan kaya warisi harta keturunan .
Dia tak sombong dan tahu hormat orang lain 
sebab die pernah rasa perit kehidupan sebelum die senang .
 " Bukan senang nak senang , Tak susah nak susah . "

#jadikan dia sebagai idola . kita mampu merubah masa depan kita !

Monday, January 16, 2012

Memohon keampunan .

Insafi diri bila dengar suara budak² neh .
Sama² kita dengarkan .

#Sebab lagu background lagi kuat dr lagu youtube neh . sila  Open New tab untuk menghayati keindahan lagu neh .



Astaghfirullah robbal baroyaa
Astaghfirullah minal khothooya

Robbiy zidniy 'ilman naafi'aa
Wawaffiqnii 'amalan maqbuula
Wawass'lii rizqoon thoyyiban
Fatub 'alayya taubatan nashuuha

HambaMu ini datang padaMu
Tuntunlah kami kemana pergi
Aku tersesat dijalan ini
Tak tahu lagi arah kembali
Sudilah Engkau mau peduli

Yaa man yaro sirro qolby hasbith-thila 'uka hasbi
Famhu bi'afwika dzanby washlih qusudiy wal a'mal

Ya Illahi Ya Tuhanku
HambaMu ini menujuMu
Lyrics www.allthelyrics.com/lyrics/haddad_alwi/

Jiwa ragaku jadi belenggu
Agar mendapat keridhoanMu
Tujuan akhir jalan hidupku

Sunday, January 15, 2012

Terkilan

Sesuatu yang aku dah jangka .
Aku tak Diundang .
Tak diundang ok!
Sedikit terasa .

Sentap jugak la bila diberitahu sebegitu oleh orang satu lagi .
Terasa bila orang lain dapat aku tak dapat .
Nanti giliran aku pulak .
Jangan risau aku jemput nye kau .

Dan aku seperti biasa .
Berlagak tak kisah .
Berlagak sahaja ok !

Bila dah luah kire lega sikit .
Tiap orang yang bace amik sikit ea bia lagi ringan beban kat jiwa aku neh .


#Aku tak simpan dalam hati pown sebab ari neh hidup aku cam biasa jugak


Friday, January 13, 2012

JUM'AT PENGHULU SEGALA HARI !

 
Assalamualaikum . Syukur masih lg bernafas . Semoga di pagi Jumaat yg Mulia ini kita semua diberikan sejuta Rahmat . Dimurahkan Rezeki serta dipermudah segala urusan sahabat² sekalian . Amin ~
 Sekadar ingin berkongsi untuk sahabat sekalian .
"Kita adalah umat yang datang terakhir tapi paling awal datang pada hari kiamat, dan kita yang pertama kali masuk syurga, cuma mereka diberi Kitab sebelum kita sedangkan kita diberi Kitab setelah mereka. Kemudian mereka berselisih, lalu Allah memberi kita hidayah terhadap apa yang mereka perselisihkan. Inilah hari yang mereka perselisihkan, dan Allah berikan hidayah berupa hari ini kepada kita (Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam menyebut hari Jum’at). Maka hari (Jum’at) ini untuk kita (umat Islam), besok (Sabtu) untuk umat Yahudi dan lusa (Ahad) untuk umat Nasrani".[HR Muslim, no. 855] 

Anda mahu lebih ? ?
Klik gambar dibawah .


Wednesday, January 11, 2012

Header Baru ,

Malas nak cakap banyak .
Aku jelez bila tiap kali anda ! anda ! anda ! edit blog mesti buat n3 bagai .
Aku pown nak jugak .
Cam xde keje je kan . 
Nasib baik ade member yang hensem² gitu tolong buatkan header neh .
TQ frend .
Tak jumpe mane header 2 ? tengok je r atas .

Azam baru 2012 tuko header . dah tercapai .
Nak beli payung nanti tak basah kene hujan juge sudah tercapai .

sikit je .



-Tamat -

Monday, January 9, 2012

DSAI vs BUNKFACE ?


Keputusan mahkamah hari ini, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dan di bebaskan. Tuhan itu mahal adil. Doa orang teraniaya selalu dimakbulkan. Ternyata semua tuduhan hanya fitnah dan konspirasi. Tak tahu pula sampai pihak pendakwa berani main sumpah laknat sebelum ini. Camana tu? Menjawab la nanti di akhirat. Diharapkan semua rakyat Malaysia kembali bersatu hati dan tidak bermusuhan serta kurangkan sifat menjatuhkan orang lain dengan cara yang kotor.

P/s: Ini bukan tentang politik, ini tentang isu semasa (buka minda anda).

Cc : untuk ayat atas 2
 

 Aku tulis yang bawah neh .

Aku xnak layan semua itu  ,
Tak ade kene mgene dengan aku pon .
Dan hari neh lagu " BUNKFACE - PANIK "
Penuh kat Homepage Facebook aku .
Cuma nak ajak layan lagu BUNKFACE neh je .




Saturday, January 7, 2012

Hati lelaki .



 Tentang hati lelaki , tak wajib baca .
Tapi harus amik tahu .

Hati lelaki sama macam hati perempuan ,
ade satu jugak .
Tapi Lelaki hanya boley bercinta 3 kali sahaja .

Orang cakap bila bercinta jangan beri sepenuh hati pada seseorang perempuan itu .
Bagi lah separuh sahaja pada perempuan itu ,
Takut nanti bila cinta putus d'tengah jalan orang laki masih leh hidup lagi .


Pertama kali bercinta :-

Orang lelaki akan bagi separuh hati kepada wanita yang dikasihi ,
Pabila terjadi ketidaksefahaman ,
Maka terputuslah hubungan itu ,
Dan hancurlah sebelah hati dia .


Kedua kali bercinta :-

Kali ini dia akan mengambil masa yang lama untuk mencari pasangan ,
bila betul² rase sesuai dia akan bagi separuh lagi hati pada perempuan yang kedua .
perhubungan ini biasanya akan bertahan lebih lama kerana lelaki itu lebih berhati² .
Tapi Sang pelangi yang indah hanya ada bila adanya mentari ,
Pabila mentari dilindungi awan tebal maka Hilanglah Cahaya pelangi itu .
Dan hancur lah hati terakhir yang dimiliki lelaki itu .

Dan sekarang lelaki itu sudah tidak memiliki hati lagi .
Dia hidup tampa hati dan perasaan .

Dia akan mencari perempuan yang boleh memberi dia hati .
Kalau perempuan 2 xnak rasa hampa tanye dulu wape kali dah laki 2 pernah bercinta .
Dalam tempoh inilah perempuan harus risau ,
kerana hati mereka pula yang akan dicuri lelaki .
Seterusnya lelaki itu akan merampas hati perempuan itu untuk disimpan ,
Ini adalah tempoh lelaki itu hanya akan mengumpul hati .

Dan membentuk semula hati dan perasaan dia .





Seterusnya ... Akan bersambung ...

Friday, January 6, 2012

Tafsir mimpi

 
Tafsir mimpi , 

Bukan nak percaya sangat tapi die tulis macam neh kat page 2 .



klik je gambo 2 kalau nak tau tafsir yang lain .

Aku saje2 cari  sebab nak tau apa maksud mimpi aku 2 .
Aku mimpi bunuh orang , 3 orng pulak 2 .
dan hasil pencarian adalah seperti dibawah .
Bunuh
Jika anda bermimpi membunuh orang , bertanda akan keberuntungan besar , 

Manakala


Anda dibunuh orang , bertanda kurang baik anda akan menjadi sakit-sakitan.
Dan keesokannya aku dapat RM700 ,
hah ! sape nak bagi ?
orang2 yang main kutu dengan aku la .
memang untung besar jugak la 2 .
haaaaaaaa .


Sape2 nak tau maksud mimpi die boley la pergi sana .

Wednesday, January 4, 2012

Ikhlas

Secebis keikhlasan boleh memberi kita sejuta ganjaran .
keikhlasan itu halus. keikhlasan itu tersembunyi jauh di dalam sudut hati. kadangkala, ia terbenam di sebalik perasaan riak, sombong dan takbur. hanya secebisnya diperlukan untuk amalan kita diterima Allah swt.

tapi harganya mahal.
semahal secubit garam yang datang jauh dari lautan dalam hanya untuk menaikkan rasa makanan di kala kelaparan.

keikhlasan sukar dicari.
sesukar mencari semut-semut hitam di atas batu yang hitam pada malam yang pekat.

di sebalik amalan kita yang terlalu sedikit ini, terselitkah secebis keikhlasan? hadirkah ia atau tiada kah ia?

adakah amalan kita kerana terpaksa? kerana mahu dilihat atau dipuji orang lain?
adakah amalan kita yang terlalu sedikit ini diterimaNya? atau ia bagai debu-debu yang tidak bernilai di mahkamahNya kelak?

sudah cukupkah kebajikan di dalam kitab amal ku untuk dipersembahkan di hadapanNya jika aku dijemput malaikat izrail pada esok hari?

ingatlah bahawa amalan yang banyak bukanlah jaminan untuk mencium haruman firdausiNya jika keikhlasan itu tiada.

Tuesday, January 3, 2012

MUHRIM vs MAHRAM .

Aku baru tau .
ish2 . entah ape nak jadi dengan aku neh .
Aku tahu selepas mengoogle . 
Malu mengoogle tak dapat ilmu .


Sering kali saya terdengar orang ramai di sekeliling mengungkap perkataan muhrim dan mahram tanpa tahu makna sebenarnya dengan jelas. Ejaan kedua-duanya di dalam bahasa arab adalah sama محرم . Cuma yang membezakan ialah barisnya.
Di sini saya paparkan makna kedua-duanya.

MUHRIM
muhrim
 

Ia membawa maksud orang yang sedang melakukan ihram haji ataupun umrah. Orang ini dilarang melakukan beberapa perkara sepanjang menunaikan kedua-dua ibadat ini sebagaimana yang banyak didperkatakan di dalam kitab-kitab feqah.


MAHRAM
mahram

 

Mahram pula bermaksud orang yang haram berkahwin dengan kita seperti adik kita, emak mertua kita dan lain-lain.
Ramai orang silap memahami penggunaan perkataan antara muhrim dan mahram. Kadang-kadang mereka mahu menyebut mahram tetapi mereka tersebut perkataan muhrim.
Dengan penjelasan ini diharapkan masyarakat kita akan faham apa itu muhrim dan apa itu mahram.



Monday, January 2, 2012

PENTING !



AKU DAH SHARE KAT FACEBOOK ,
DAN AKU AKAN SHARE KAT SINI PULAK .



Sahabat, tahukah kamu apa makna ---> "WALL" <--- ?
Ia memberi makna DINDING...

Kenapa 'dinding'?
Jap, saya teruskan pertanyaan..

Siapakah yang mewujudkan FB?
Mesti Mark Zuckerberg, seorang berbangsa YAHUDI.

Apa kaitan WALL dan YAHUDI???

Kaitan mereka sangat ERAT & MESRA..
DINDING RATAPAN.
Di dinding itu mereka menangisi dosa-dosa mereka, meluahkan harapan, ratapan dan segalanya...

Oleh itu, saya dan anda jangan jadikan "WALL FB" ini sebagai tempat luahan perasaan seperti mereka... Tapi jadikan ia sebagai tempat perkongsian apa sahaja ILMU yang memberi manfaat kepada umat Muhammad صلى الله عليه وسلم walaupun hanya kepada seorang... Jadikan Wall FB Sebagai Medium Untuk Menyebarkan Dakwah..

Jika Anda Tidak Pecaya..
Cuba Anda Buka www.google.com dan serach "wailing wall of israel"..

Dan anda dapat lihat pelbagai result yang dapat.. Renung-renungkan lah...

Wallahu a’lam..

SUMBER .

Kenangan itu indah .





Terpadamnya kenangan pahit 2011 untuk d'ganti dengan kenangan indah 2012!!
ku ukir indah tulisan i2 d pasir pantai .
muga kenangan pahit i2 t'pdam dari ingtan aku seperti air ombak m'hapuskn kesan ukiran 2011 pada pasir pntai ini..

tahun neh rase bnyk jugak kenangan pahit .
tapi aku malas la nak ingat , nanti makin kukuh di ingatan .
akan t'tapi segala pnglman i2 adalah guru t'baik untuk mengajar kita akan arti kehidupan .
tiada nota ,karangan ,cerpen ,novel DLL yang kita boley baca untuk menambah ilmu pasal kehidupan selain pengalaman itu sendiri .
tak akan sempurna hidup seseorang itu selagi tidak merasa pahit manis kehidupan .
orang kata barang lepas jangan dikenang .
jagalah barang yang baru dengan rapi dan teliti supaya sedap mata memandang tenang hati mendengar .

yang pasti tahun 2012 neh aku akan buat banyak perubahan dalam hidup aku .
blajo simpan dwet untk mse dpn .
paling pting ubh sikap ,mls dh nk b'mlut lazer .
sebab kadang² mulut aku lagi lezer dari mulut perempuan .
tp nk wt cm ne ,hajat nk jd p'midato tak k'smpaian .
jd b'tekak , b'hujah , b'forum perdana ats motor or kt kedai kopi pown jd la .

jd!jd!jd!
2011 dh d'akhir .
m'insafi akan dosa2 lalu .
harap2 dosa2 lps t'hapus .
menjadi seseorang yang baru .
bukak buku baru .
kawan tetap same , tambah sikit² tu biasa la .
b'pendirian hidup yang lagi baik dari dahulu .
menjadi seorang yang lebih b'tanggunjawab .

no noty2 .
no play2 in work .
just do it !
u cn b wht u want !

Sunday, January 1, 2012

Aku Green Arrow ?


Photoshoot 1 . 1 . 2012 

 malas dah nak cerita panjang .
tengok je la gambo neh .


Sume xcye kan .
Alah caye kan je la .
Memang muke aku tapi badan org lain .

cam artis2 yang buat iklan jugak .
muke orang lain badan orang lain .
betul x ?
kalau tak betul aku salah la 2 .

haha .
kan bagus badan aku taf cm neh . 
nampak bertenaga cket .

Berangan je la ~

boley jadikan azam tahun baru gak neh .