Monday, September 26, 2011

Mereka Comel² KaN !

 Macam sesi Promot Coment pulak aku rasa .
sebab bosan kat ofis punye pasal aku buat bende x b'faedah neh .
macam bagi p'hargaan pada pengomen² sekalian pown ade kot , kot la . 

ok sesame gelak . supaya aku xrase bosan sorang2 kat ofis neh . kah2 .





dill
jawapan untuk anda : Autocad dengan sketcup .
aku buat autocad je .
sketcup org lain buat .
hahahaha .
cme lukis balik buat teknikal drawing .


missina
jawapan untuk anda : Betul kate anda 2 . nanti xde r org kate anda x lawo . hahahahahaha .


Hanie_Dew
jawapan untuk anda : Mmg rata2 org cakap cm 2 la . bagi yang sangat2 jelez .
mase nak printscreen je cm 2 . mase wt keje xde r nk wt cm 2 . hahaha .
awek belakang kira kerja perlu d'utamakan . lain la isteri . haha


nuruashia
jawapan untuk anda : awak xde pakwe ?
jadi awak pilih la nak cari hensem/tak hensem .
baru nanti org akan cakap awak lawo/tak lawo . hahahahah


~Nana ???~
jawapan untuk anda :awak rase awak lawa x nana ? hahahahah . tp awk lawo je sy tgk .


nub
jawapan untuk anda : btl la 2 bro .
aq pown jd b'semangat nk cri awek lau cm 2 .
sebab kite sesame x hensem . kah3 .


HanNis SaNia
jawapan untuk anda : 2 memain je la cik hannis oit . kah3


ila
jawapan untuk anda : awak rase awak xlawo k skrg ?
tp b'syukurlah bila cukup sifat .


Jue
jawapan untuk anda : kite tengok sendiri baru kite tau kan jue . hahaha .
pasal hape pipe pulak ko tgk . dwg archi's k MME ??

khairul
jawapan untuk anda : aku pown nak macam 2 bro . best 2 .


RinsyaRyc
jawapan untuk anda : kire anda dah boley start cari yg hensem skrg neh untk menyokong formula saya 2 . hahahah

El-Janna
jawapan untuk anda : lau dapat yg cam El-janna pown dh ok sangat2 dh 2 . sejuk mate .
lau ckup pakage pandai masak kenyag perut . hahaha


Hanie_Dew
jawapan untuk anda : hahahha . 2 sume dh selesai buat yang lain pulak skrg neh .


aNaYaNa
jawapan untuk anda : senpat kejap2 je 2 wt ilang stresss .
bkn selalu pon update .
jodoh dah d'tentukan lawo x lawo sume cukup sifat n allah ciptakan sempurna .
cume d'mata kita je yang b'beza .
perbezaan 2 hanya pada mata kita manusia sesama manusia .
sebanyak 2 saje la . 
sambung tido pulak . 
nanti bos masuk xley relek2 dah .

Saturday, September 24, 2011

Awek Die Cun Giler !

Mula² aku nak gelak puas² hati .
hahahahahhaahhaahahahhahaahha .

Luahan perasaan member aku yang tak puas hati dengan jodoh .
Jodoh kah apa yang aku bakal persoalkan ?
Atau kita manusia yang mencari ?
Mengayat sampai t'sangkut kat butang baju .
Pasal ape t'sangkut kat butang baju ?
Sebab aku tengok pakwe-makwas sekarang neh bila amik gambo mesti b'pelok cam sakai .
betul tak betul ?
korang cube pandang kapel-kelapa yang berdekatan dengan korang karang² kalau korang keluo jenjalan .
betol ke tak ?

Kalau tak betol aku salah la 2 .
Tapi aku bukan nak buat fitnah sebab aku nampak memang sume cam 2 .

Member aku kata la .

Pakwe hensem . dapat awek . lansung tak lawo .
Makwe cun melecun . dapat pakwe . tak hensem lansung .

Kesimpulan die .

Jikalau kamu adalah perempuan :

Dapat pakwe hensem = kamu memang tak lawo .
Dapat pakwe tak hensem lansung = kamu memang lawo .

Kalau kamu adalah lelaki :

Dapat makwe lawo habis = kamu memang tak hensem .
Dapat makwe tak lawo = kamu memang hensem .

Arhhhhhh ! aku mesti kene cari yang sedang² je ni .
jenis yang pertengahan sudah .
Nanti tak ada la orang nak kata aku tak hensem .

Entri suke² dikala otak tengah berserabut gengan kerja ofis yang berlambak !
Tengok neh .
Kene siapkan semua neh tau !

 
Tak caye la 2 .

Tuesday, September 20, 2011

D'RemovE !

D'Remove .


Aku mulakan dengan senyum lebar .

D'remove daripada "friendlist" kat "Facebook" .
Aku cerita pasal "Facebook" sebab bende alah neh paling fames sekarang .

Sudah menjadi perkara biasa pada golongan muda mudi sekarang .
Alah , gaduh sikit-sikit "UNFRIEND" .
Anda "D'Remove" ?
Anda hanya perlu senyum .
Itu b'makna anda seorang yang hebat .
Orang yang m'remove anda je yang tak hebat .

Sebab-sebab mereka m'remove anda adalah b'kemungkinan besar anda t'lalu hensem/kacak/cantik/cun .
mesti lepas gaduh mereka tak dapat melupakan b'tapa hensemny/cantikny anda pabila tengah marah .

Anda yang tak pernah m'remove ?
Anda mmg orang yang hensem/cantik .
kah ! kah ! kah !

Allah menegaskan dalam firmanNya yang bermaksud:
Bertakwalah kamu kepada Allah dan perbaikilah keadaan perhubungan di antara kamu ,
serta taatlah kepada Allah dan RasulNya , jika betul kamu orang-orang yang beriman .
(Surah al-Anfal, ayat 1).

Ciri-ciri mukmin yang sejati ialah menghormati tetangganya ,
menyambungkan tali persaudaraan dan memiliki perhatinan terhadap penderitaan
yang dirasakan oleh saudaranya di sekitarnya .
(Hadis diriwayat oleh Bukhari).

Tuesday, September 13, 2011

Selamat Tinggal Sahabat !



Bulan yang paling teruk selepas cuti panjang .
Bila dah cuti panjang kerja pon jadi makin slow and steady


Ketidakcukupan tidur .
Ketiduran kat pejabatan .
Perkerjaan yang kebelambakan .


Masalah paling berat kat ofis adalah .
Ber"Facebookan"bukan-bukan .
Membuatkan kerja2 aku menjadi slow .


Jadi "Facebook" anda kehilangan seorg pengguna setia bulan ini .
Deactive Facebook .
Bubey !
Mereka akan merindui aku .
Facebook kate la .
hahahaha . macam-macam .




Selamat tinggal untuk sementara .
Salam !

Saturday, September 10, 2011

Opera Mini .





Hari yang agak tension la aku rasa .
Opera Mini aq dah xboley pakai .
Jadi nak on9 FB kat mane2 pown dah payah la .
Dulu dapat free je memanjang .

Bising budak2 Wap Chat Komuniti duk mencari trick baru .
M'harapkan member2 bagi trick baru gak neh baru senang nak on9 .

Menunggu !

MiLik SiaPa ?



Janganlah kau angkuh melaungkan.. .
Si dia kepunyaan mu ...
Atau kau kepunyaan si dia ...
Kerana hakikatnya.. .
Kita tidak pernah memiliki sesiapa...
Walau sekeping hati seorang insan...
Tidakkah kau sedar...
Hukum alam menyatakan.. .
Mencintai tidak semestinya memiliki?...
Manusia pandai berpura ...
Berlakon di pentas dunia...
Dan bertopeng menutup rahsia..
Tetapi hati...
Tidak pernah berdusta pada empunya...
Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...
Tidakkah kau sedar...
Mungkin si dia melafazkan.. .
Ungkapan cinta pada mu ...
Tetapi hati dan perasaannya. ..
Tidak pernah berniat begitu...
Dia hanya berselindung. ..
Di sebalik sejuta alasan...
Dan kau...
Begitu jujur dan setia mencintainya. .
Sehingga terlupa..
Hukum alam menyatakan..
Mencintai tidak bermakna memiliki..
Sesungguhnya. ..
"Aku tidak pernah memiliki diri mu..."
"Dan kau jua tidak memiliki diri ku."
Mengertilah. ..
Kita sebenarnya kepunyaan..
Yang Maha Esa...
Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...
Kecuali Dia...
Dia mengasihi hamba-Nya...
Dia memiliki hamba-Nya...
Dan ke pangkuan Dia kita akan di kembali.....

Sekian Sahaja Buatmu Sahabat !

Thursday, September 8, 2011

HAPPY BIRTHDAY TO ME !

HAPPY BIRTHDAY TO ME !

D'lahirkan pada 7 september 1989 .
semalam 7 september 2011 .
Maka genaplah umur aku 22 tahun .

Aku b'syukur aq d'lahirkan dalam keluarga yang cukup sempurna .
Tiada tolak bandingnya dengan keluarga lain .
Setinggi p'hargaan kepada kedua ibu bapa aku kerana m'besarkan aku dalam keeadaan yang cukup sempurna .
Dan m'yediakan pendidikan kepada aku secukupnya .
sehinggalah aku menjadi seperti sekarang .

Dan aku perlu menjadi lebih kuat dalam merempuh segala dugaan dalam hidup .
Mulai sekarang aku perlu lebih b'usaha mencapai apa yang aku inginkan .

Moga perjalanan hidup aku lebih mudah selepas ini .

Wednesday, September 7, 2011

Apa Arti Cinta ?

salam ! selamat malam semua rakyat jelata .

~org neh xnk ltk name plk ble tnye soklan kt tagged~

B'dasarkan gambar d'atas tampa segam silu'ny aku ingin m'hurai apa itu cinta ?
maksud cinta ?
pengertian cinta?


Sebenar'ny aku bukan lah s'org yg arif sangat pasal bende ini .
sebab aku memang tak ada hati ataupun perasaan ingin b'cinta pada usia muda ini .
mak selalu b'kata2 ,kejarlah cita2 sebelum kejar cinta .
jadi aku pegang kata2 mak sy itu ,
Lalu aku m'jauhkan diri dari cinta .


cinta adalah seperti ais krem..mudah cair pabila ade unsur2 kepanasan..


Aku anggap cinta itu seperti aiskrim .
Aku selalu tengok orang yang b'cinta d'tepi jalan .
Gayanya seperti aiskrim .
Bila panas jew aiskrim itu akan cair .
Same juga dgn orang yg b'cinta ,
Bila hati terasa panas .
P'tlingkahan akan b'laku .
Mula2 b'debat mulut .
Lepas tu sesi pukul m'mukul dada mula b'laku apabila keadaan semakin panas .
Selaluny yg pukul2 dada 2 prempuan la .
Yang lelaki pulak dengan aksi yang macho biarkn saje teman wanitanya memukul dadanya .
Bajek die lekaki yg taf yg boley trima pukulan perempuan yang lemah itu.


Aku s'benarny geli tgk lelaki dan perempuan b'dua2an ,b'sama2an d'tempat lagi terbuka dan t'dedah .
Aku sebagai pemerhati ini m'dapat dosa free kerana tidak melarang atau menasihati .


Tidak ada apa2 lagi yang boley aku huraikan pasal cinta .
Sebab aku tak tau secara mendalam pasal cinta neh .
hahahaha..hamik ngko..tnye g soklan cm 2 kt aku .


coment dari p'coment kat status facebook aku :-

4 me love can be describe as sharing n caring 4 each other..and alwaz be together in easy n difficult time....n then trust among each other...

penuh dgn p'soalan malam ni .
bagi anda ape itu cinta???????

Tuesday, September 6, 2011

SayuNya Matamu !

Takdirkah itu ?

Aku tak sangka sekeping SMS menemukan kita .
Bukan SMS yang aku tuju pada dirimu .
Bukan juga SMS yg kau tuju padaku .
Tetapi SMS dari BOS aku .
Hari ini mata kita b'tentang walau hanya sedetik .

Aku hanya mampu memandang .
Tiada kata2 sapaan yg t'pncul dari mulutku untuk menegurmu .
Walaupun tubuh kita selisih ketika aku menaiki tangga .
Sesungguhnya aku belum cukup kuat untuk menyapa dirimu .
T'lalu banyak sejarah tentang kita .

Aku tak sangka hari ini .
Selepas aku mendengar khabar gembira tentang kebahagian dirimu .
Cincin yang t'sarung pada jari manismu bukanlah dariku .
Tapi aku gembira .
Moga kau gembira dengan pilihan mu .

Lemahnya aku ketika itu .
Pandangan mata mu xpernah aku lupa sejak dari dulu .

Dan kini pandangan mata s'Dia m'jadi pengubat duka d'hatiku .
Bukan pandangan matamu lagi .

Hari ini hari yang paling sukar dalam hidup aku .
SMS dari mu wahai BOS .
Cuti raya aku terganggu .
Masuk ofis pukul 2 petang , balik pukul 12 malam .
Memang malang nasib aku hari ni .

Xpe la BOS .
janji aku dapai capai matlamat aku 1703 .

Monday, September 5, 2011

Peristiwa semalam .

Peristiwa semalam .
Kisah b'tahun2 dahulu .
Perlukah d'ungkit b'ulang2 kali ?
Lagi-lagi berkenaan cinta zaman sekolah / cinta monyet .

Apa yang aku nak ceritakan hanyalah 10% dari hidup aq selebihny daripada kisah2 hidup member2 aku .
Biasa la kan aku neh pendengar setia .
Kisah member2 d'jadikan pengajaran untuk aku tempuh hidup yang panjang lagi ni .
Hehehe .

Aku rase tak perlu bila kita duduk 1meja bersama2 teman2 , sahabat2 or kawan2 lama kita ungkit akan sejarah mereka .
1 perkara yang paling sensitif ialah berkenaan awek masa sekolah .
Maybe mase sekolah kita belum betul2 boley b'fikir cara rasional .
Bila tengok mmber ada awek kite pon nak ada awek .
Pikiran budak2 yang xpernah nak kalah .
Selalu je nak lebih dari orang lain .

Cinta zaman sekolah lame mane la sangat boley tahan .
Setakat kat sekolah wat stok geli2 boley la .
Mmg la ada janji sehidup semati .
Tapi janji budak2 apa la sangat .
Pas abis sekolah abis la cerita kita .

Perkara yang paling sensitif bak kate member aq neh bila balik umah ada surat jemputan kawin dari awek mase sekolah .
Tyme raye pulak 2 buat majlis .
Panas je mate melihat .
Pecah perut aku gelak bila die cerita suma 2 .
Lepas 2 mase kat kenduri 2 kaw2 die kene bahan .
Lagi la panas hati .
Walaupun cerita zaman budak2 .
T'kesan gak kat diri die 2 .
Maklum r . Kat sekolah b'kepit hari2 kat kantin n lab .
Tiba2 naik pelamin dengan org lain .
Walaupon dah ada penganti yang lain kisah dulu sukar untuk d'hapuskan .

Bila b'temu dengan teman lama kisah dulu tak perlu lah d'ungkit kerna ia boley m'buatkan hati t'luka .

Dan aku masih b'ada dalam keadaan selamat .
Sebab aku tak pernah t'jebak dengan cinta moyet .

" Biarlah tak merasa ada awek stok geli2 , asalkan tak merana kemudian hari kena bahan dengan member2 b'kenaan kisah dulu "

pst :/: jangan pernah ungkit kisah lame teman2 jika kamu tak b'sedia untuk d'bahan pula kemudian hari .
Buat teman2 aku pon sama jugak . Kita tau sape kita . Kalau xsanggup jadi bahan jangan penah jadikan orang lain bahan kamu b'gelak ketawa . Hehe

sekian saja kisah semalam . 
Terima kasih sahabat .

Saturday, September 3, 2011

Bila lagi ? Dah ada calon ?

Sedey hati aku .
Bkn ape la kan .
Orang tua2 neh selalu je tanya soalan maut .
Bile cukup forum je mula r wat soal selidik .
Soalan yang aku paling benci sekali ' bila lagi ? ' .
Makan dalam 2 soalan .
Umo bru 22 pn belom cukup .
Dah sebok2 nak suruh kawin .

Kalau aku neh perempuan xpe la jugak nak tanye macam 2 .
Orang perempuan mmg die perlu risau la kalau masih solo lg .
Sebab mereke tunggu orang masuk minang je .

Neh aku laki .
Orang yg banyak tanggunjawab kot .

Bab awek2 neh mmg la xboley nak tunjuk .
Kan tiap taun asik tuko awek je kate aku neh playboy pulak .
Awek yang ada 2 simpan dulu kan duk tayang2 je ' BASI ' pulak .

Ibu2 ayah2 perlu tau .
Orang laki neh bukan la suke menunjuk cam kaum perempuan .
Hehehehe
Kaum perempuan mmg la sikit2 nak menunjuk .
Cam ' MAMI JARUM ' la gayany .
Hahahahaha .

Nanti dah ada calon yang betul2 sesuai untuk jadi ibu pada anak2 saya baru saya bawak jumpa anda semua ea ibu2 bapak2 makcik2 pakcik2 kaum kerabat saudara mara ok .

Ok tak ? Ok tak ? Ok tak !?

Sekian saja .
Terima kasih !

Friday, September 2, 2011

Bencinya lah !Bencinya lah !

tak ku sangka ,
tak ku duga ,

rupeny kejadian itu sampai k pengetahuan orang lain .
Kau ada ceritakan perkara sebenar ke pasal kejadian 2 ?
Atau kau sorokkan kesalahan kau dari pengetahuan orang lain ?

Jangan pernah burukkan nama aq .

Kau tak pernah cuba untuk betulkan keadaan .
Dan aku tak akan mulakanny .
Sebab bukan aku yg mulakan semua itu .
Aku hanyalah mengikut arus
yang kau cipta .
Aku xmampu nak melawan arus itu .

Semua terpulang pada kau .

Tp jangan pernah burukkan aku .
Kau takkan pernah terpikir apa yang aku mampu lakukan .

Kau perlu ingat itu !